Hva er idrettsskolene sin rolle i spillerutvikling i norsk håndball og fotball?

Studien undersøker idrettsskolene sin rolle som en av flere viktige aktører i spillerutviklingen til unge norske håndball- og fotballspillere. Gjennom gruppeintervjuer med lærere og trenere på 10 ulike håndball- og fotballgymnas forsøker vi å undersøke hvordan ulike idrettskoler opplever sin egen rolle i spillerutviklingen til unge utøvere, hvordan de har organisert idrettsprogrammet sitt, hva de legger vekt på og hvilke muligheter og utfordringer de opplever at elevene deres møter i årene på videregående skole. Datainnsamlingen ble ferdig i februar 2019.

Studien er et samarbeid mellom Siv Gjesdal og Christian Thue Bjørndal ved Seksjon for Coaching og Psykologi på Norges Idrettshøgskole.

Forfatter: Christian Thue Bjørndal

Christian is a handball coach and a post doctoral researcher at the Norwegian School of Sport Sciences. Through a wide variety of practical coaching and research interests he seeks out to challenge and discuss contemporary issues in sports coaching, talent development, skill acquisition and learning, and strength and conditioning training for athletes.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..